Przenosimy siedzibę firmy

Przenosimy siedzibę firmy

Przenosimy siedzibę firmy. Zmiana miejsca siedziby firmy dla nikogo nie jest zadaniem łatwym, dlatego też działanie to wymaga niezwykłej wprawy, zorganizowania i podejścia, by wszystko mogło odbyć się tak, jak tylko tego chcemy. Dlaczego się przenosimy? Powody są różnorodne. Jedni robią to ze względu na zapotrzebowanie na większy lokal, inni znaleźli bardziej atrakcyjny wynajem, jeszcze inni kupili własną siedzibę i przenoszą się po prostu ,,na swoje”.

Bez względu na to, jaki jest powód, w każdym przypadku przeprowadzki firm stanowią niemałe wyzwanie, do którego trzeba po prostu odpowiednio podejść, tak, aby być w pełni zadowolonym i usatysfakcjonowanym z podjętego wyboru. Jak to wszystko zorganizować? Jak działać? O czym pamiętać? Mamy nadzieję, iż w tym artykule zawrzemy wszelkie niezbędne informacje odnośnie tego, jak działać, by wszystko przyniosło zamierzone efekty.

Wielkie pakowanie przed przeprowadzką

przeprowadzki biur
przeprowadzki biur

W końcu przychodzi ten dzień, kiedy powoli czas zamienić myśli w czyny, gdzie teoria zamienia się w praktykę, gdzie nasza firma zmienia miejsce. Takie przeprowadzki firm zazwyczaj wiążą się z nowymi planami, nowymi marzeniami. Kupujemy większą halę, wynajmujemy większe magazyny, stawiamy na jeszcze lepiej wyposażone biura. To wszystko sprawia, że mamy w sobie ogromne chęci do tych zmian, mimo że się ich boimy, ale zanim to wszystko nastąpi, trzeba całą naszą firmę przenieść z punktu A do punktu B. Wydaje się to być proste, ale często wcale takim nie jest. O ile przenosimy same biuro, problem nie jest duży. Należy odpowiednio zabezpieczyć komputery i inne urządzenia, spakować dokumentację i zadbać by nie dostała się ona w niepowołane ręce, a następnie zorganizować transport w Szczecinie, by można było to wszystko bez problemu przewieźć. Gorzej jest w przypadku, gdy mamy na przykład firmę produkcyjną i trzeba przetransportować ciężkie maszyny i duże urządzenia. W takich przypadkach bardzo często konieczne jest działanie dźwigów i innych sprzętów, dzięki którym możemy to wszystko przetransportować. Tutaj zazwyczaj należy liczyć na pomoc firm z zewnątrz, które to w takich usługach właśnie się specjalizują. Maszyny należy odpowiednio zabezpieczyć przed uszkodzeniami i przewieźć je w nienaruszonym stanie. Jeśli jednak są one tak duże, że ich przeniesienie jest wręcz niemożliwe do wykonania, wówczas przeprowadzki firm obejmują również i rozłożenie sprzętu, a następnie jego złożenie, co nie jest na pewno zadaniem łatwym. Podobnie sprawa wygląda, jeśli chodzi o magazyny. Jeśli jest w nich bardzo dużo towaru, wówczas transport takich rzeczy wymaga obecności tirów lub innych aut dostawczych, które stosunkowo sprawnie będą w stanie to wszystko przewieźć do nowego miejsca naszej firmy.

Przeprowadzki firm – z pomocą czy samodzielnie?

przeprowadzki biur i firm
przeprowadzki biur i firm

Tutaj rodzi się bardzo ważne pytanie – czy przeprowadzki firm powinny odbywać się z pomocą specjalnie przystosowanych do tego działalności, czy może lepiej jest zorganizować to samodzielnie? Jeśli chodzi o firmy, z pewnością lepszą opcją jest zatrudnienie specjalistów, którzy posiadają odpowiedni sprzęt i mają stosowną wiedzę do tego, w jaki sposób wszystko przewieźć, by nie napędziło to niepotrzebnej szkody, nerwów i problemów. Choć takie koszty przeprowadzki będą nieco wyższe, to jednak mimo wszystko lepiej jest się ubezpieczyć i całą tą pracę przekazać w ręce osób, które się na tym znają i które zrobią wszystko, co w ich mocy, aby móc nam pomóc i wykonać działanie na najwyższym poziomie i z pełnym naszym zadowoleniem. Jeśli zaś nie mamy wystarczających na to funduszy, wówczas musimy liczyć się z tym, że całość spadnie na nasze ręce. Będzie to kosztowało nas więcej czasu i pracy, jednak jeśli odpowiednio do tego podejdziemy, na pewno przeprowadzki firm samodzielnie nie będą takie straszne, jakby mogło się nam wydawać.

Przeprowadzki firm, czyli jak zrobić to dobrze?

 Nie ma jednej reguły, czy też nie ma jednej zasady co do tego, jak zrobić to dobrze, by nie pojawiły się po drodze problemy, czy dodatkowe utrudnienia, z którymi będzie trzeba sobie poradzić. Jedno jest pewne – przeprowadzki firm nie należą do łatwych, dlatego też należy mieć tego pełną świadomość. To nie zmiana miejsca zamieszkania, gdzie w walizki pakujemy ubrania i zabieramy kilka mebli, które bez problemu można wynieść lub bez żadnych kłopotów rozkręcić, a następnie w nowym miejscu skręcić. W tym przypadku mamy dużo większe pole działania i trzeba każdy element wykonać dobrze. Takie przeprowadzki firm powinny przede wszystkim być rozłożone w czasie. Nie zrobimy tego w jeden weekend, nie przeniesiemy biura w jedno popołudnie. Jeśli jest to duża firma z magazynami i produkcją, najpierw powinniśmy przewieźć rzeczy, które nie są używane, potem kolejno wszystko tak, aby można było tutaj jeszcze pracować, a tam przygotować już nowe miejsca pracy. Na końcu zwozimy sprzęty, dokumenty i pozostałe rzeczy, które zostały w starej siedzibie. Całość nie jest zadaniem łatwym, ale możliwym do zrealizowania, dlatego też trzeba tutaj mieć przede wszystkim odpowiednie podejście.